U projektu Učionice budućnosti sudjelovali Samsung Electronics Adriatic, CARNet, MZOS. Samsungove učionice budućnosti opremljene su tablet računalima, tipkovnicama i pametnom pločom, koje povezuje Content Management System rješenje naziva Samsung School. U opremanju interijera učionice pomogli su Grad Zagreb i ADRIATIC FILM d.o.o. Zahvaljujemo svima!
Cjeloživotni učenici
Autor: Arjana Blažić, 14. 9. 2013.
Na našoj prvoj CFC (Croatian Future Classroom) radionici sudjelovalo je 18 profesora. Svi oni, zajedno sa Sonjom i sa mnom, pilotirat će upotrebu novih tehnologija i uspoređivati ishode učenja. Tako će oni profesori koje predaju u dva paralelna razreda jednu te istu lekciju u jednom razredu obraditi na tradicionalni način s udžbenikom, a u drugom će to isto napraviti bez udžbenika uz upotrebu postojećih materijala na internetu te uz kreiranje vlastitihinteraktivnih materijala. Nakon obrade nastavne jedinice učenici će pisati isti test te ćemo usporediti rezultate.
izvor: Arjanin blog - Twitterova družina
To ćemo provesti u čak 15 predmeta koje naših 18 profesora predaje:
hrvatski, engleski, njemački, francuski, talijanski, glazbena umjetnost, likovna umjetnost, povijest, geografija, matematika, kemija, biologija, fizika, informatika i vjeronauk.
Još samo da im uspijemo nabaviti tablete! Kad bi bar netko uočio ne samo ovaj entuzijazam, nego i koristi koje ovakav način rada može donijeti hrvatskom školstvu – možda će vam se činiti da pretjerujem, ali u Hrvatskoj je zaista jako mali broj onih škola koje koriste tehnologiju i istražuju njene prednosti i nedostatke.
No da se vratim na radionicu. Nakon početnih uputa i pravila o radu u učionici, Sonja je najprije predstavila Auress, online sustav za prikupljanje i prikaz povratne informacije koji su izradili mr.sc. Predrag Pale i njegov tim s FER-a, a zatim Goo.gle nakon čega su profesori ispunili anketu o upotrebi novih tehnologija koju je za njih pripremila Gordana Benat iz CARNeta. Onda sam ja kratko predstavila Edmodo gdje je Sonja otvorila grupu za sve nas koji smo uključeni u ovaj projekt. A nakon toga sam ih ja ubila u pojam s Padletom. Dobro, pretjerujem, ali zadala sam im previše zadataka koje su morali napraviti, a najgore od svega je bilo to što je Padlet neprestano otkazivao poslušnost zato jer je na jednom zidu istovremeno radilo nas dvadesetoro, a to sam ja trebala znati unaprijed!
Na kraju me jedna kolegica upitala čemu zapravo Padlet služi i kako bi ga ona mogla primijeniti u nastavi – i tada sam se uvjerila da je ova grupica entuzijasta ona prava! Koristiti tehnologiju ne zbog nje same, već samo kao sredstvo za postizanje obrazovnih ciljeva je glavni cilj ovog pilot projekta. Koristiti tablet i web 2.0 alate i pritom im apsolutno ne pridavati nikakvu važnost, jer tu se radi o pedagogiji, a ne o tehnologiji. E sad, da bi profesori to mogli postići, moraju i oni znati koristiti tablete i zato je važno da ih imaju (opet ja o tabletima za profesore, ali što mogu, neću biti zadovoljna sve dok svaki od njih dobije svoj).
I usput, Padlet ima sjajne mogućnosti za upotrebu u nastavi, naročito zato što nije potrebna registracija pa se od učenika odmah mogu dobiti povratne informacije, a može služiti i kao mjesto gdje učenici mogu objavljivati svoje radove. Tom Barrett sastavio je sjajnu zbirku s idejama o upotrebi Padleta: 32 Interesting Ways To Use Padlet in the Classroom.