Dekodiranje praznog prostora
Autor: Kristina Sarić, 17. 6. 2021.
Likovno – edukativni projekt „Dekodiranje praznog prostora“ osmišljen je kao zajednički rad likovnih umjetnika i učenika srednjih škola u realizaciji suvremenog likovnog djela. Projekt je pokrenut po prvi put ove godine i sufinanciran je sredstvima Ministarstva kulture i medija. Izbor učenika srednjih škola za ovaj projekt temelji se na činjenici, što prelaskom u srednje škole, učenici gube kontakt s likovnom praksom i tehničkom kulturom, te se ovim projektom želi potaknuti kod učenika održavanje fine motorike, osjećaja za preciznost i strpljenje kao i razvoja kreativnog mišljenja. Specifičnost projekta je što se bavi prakticiranjem poveznice – likovna umjetnost i znanost, tj. spaja različite discipline i znanja kroz likovnu praksu (likovna i primijenjena umjetnost, matematika - geometrija, tehnička kultura, povijest umjetnosti, fizika...)
Ovaj projekt je realiziran kroz šest susreta tijekom svibnja i lipnja 2021. s učenicima IX gimnazije Zagreb koji su u prostoru slikarskog ateljea stvarali zajedničko likovno djelo te su uz vodstvo umjetnica savladavali likovne izazove. Projekt razvija analitičko i divergentno razmišljanje kroz kreativne postupke koristeći se ograničenim materijalima i sredstvima. Učenici su razotkrivali prostor u njegovoj općoj i likovnoj kategoriji; u svim njegovim dimenzijama. U praktičnom radu koristili su slikarske tehnike (kolaž, tempera) i kiparske tehnike (konstruiranje, lijepljenje, slaganje) prema estetsko minimalističkim načelima povezanim s počecima apstraktnog izražavanja. A finalni dio zajedničkog rada je instalacija koja spaja dvodimenzionalnu i trodimenzionalnu stvarnost umjetničkog djela. U postavljanju rada sudjelovali su i učenici te su naučili kako izložiti svoje djelo u prostoru, kako istaknuti likovne elemente da korespondiraju sa zadanim prostornim planom vodeći računa o omjerima, svjetlu, proporcijama, ritmu i ostalim likovnim načelima.
Rad je izložen u IX. gimnaziji u izložbenom dijelu škole) i popraćen katalogom.
Učenici koji su sudjelovali u izvedbi projekta: Jan Stjepan Franja, 1.a; Zara Berc, 1.a; Nika Gunjača, 1.d; Klara Keglević, 1.d; Magdalena Pongrac, 1.d; Astrid Kaplan, 3.a; Iva Petanjak, 3.a; Sara Sredić, 3.a; Tena Svetec, 3.b; Maša Brdar, 3.c; Korina Gavranović, 3.d; Tea Leona Horvat, 3.d; Tena Juričić, 3.d; Lana Jurić, 3.d; Ema Lušičić, 3.d; Nika Miloš Paić, 3.d; Antea Nikolić, 3.d; Lucija Bičak-Radušević, 3.e; Adrian Magajne, 3.e; Karla Sinković, 3.e
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Ukupno: 2291770
Ovaj tjedan: 989
Danas: 57