2019-10-19 17:31:00

Poučavanje latinskog jezika u Barceloni

Već drugu godinu se naši profesori stručno usavršavaju u okviru KA1 Erasmus+ projekta Nove metodologije za novo vrijeme - New methodologies for a new era. Tako je profesorica Jelena Huzanić tjedan dana (14.– 18. listopada 2019.) boravila u Barceloni gdje je na primjerima dobre prakse - job shadowing aktivnosti razmjenjivala iskustva s profesoricom Blancom Dominguez.

U srednjoj školi Jesuïtes Bellvitge CE Joan XXIII u predgrađu Barcelone učenici humanističkog, društvenog i znanstvenog smjera uče Latinski jezik kao jedan od svega nekoliko obaveznih predmeta.

Školski je sustav u Španjolskoj drukčije organiziran od našega. Sastoji se od tri faze: 1.) osnovna škola (6-12 godina) i 2.) srednja škola (12-16 godina) su obavezne, a 3.) viša srednja ili strukovna škola (16-18 godina) nije. Latinski se uči tri godine (16-18 godina), četiri sata tjedno, i to samo jezični sadržaji. Civilizacijski dio pripada drugom predmetu.

Razredni odjeli, kao i naši, broje između 20 i 25 učenika, no nastava nekih predmeta se održava u kombiniranim grupama od 40 učenika, pri čemu nastavu izvode tri nastavnika zajedno.

Mnogi učenici na nastavu nose svoje laptope, koji su vlasništvo škole, a za njih su predviđeni metalni ormarići pokraj učionica. Svaki razred ima svoju učionicu, a kabinetska nastava se izvodi samo za manji broj predmeta. Zbornica je na svakom katu nekoliko. One su manje nego što je naša, a nastavnici su grupirani po predmetima. Većina nastavnika ima mali ured, često uz samu učionicu u kojoj boravi razred čiji je razrednik.

Učenicima treće godine ESO programa (15 godina) izložen je hrvatski obrazovni sustav i  napravljena je usporedbu dvaju sistema. Rasprava je bila vrlo živa, a glavno pitanje je bilo koji je sustav bolji i je li uopće moguće na taj način ocijeniti dvije različite tradicije. Kao jednu od najvažnijih razlika učenici su naveli činjenicu da njihov nastavni sat traje 60 minuta, te da oni imaju samo jedan polusatni odmor, i jedan jednosatni za ručak. Zaključak je da se dva sustava razlikuju u fazama školovanja, broju predmeta i načinu ispitivanja, ali puno manje nego što smo to očekivali.

Sve u svemu, bio je to prekrasan tjedan, stečena su korisna nova i ojačana postojeća poznanstva. Škola Jesuïtes Bellvitge otvorena je i za daljnju suradnju s IX. gimnazijom.


IX. Gimnazija Zagreb