2010-05-11 08:48:00 Teslin dan u IX. gimnaziji U utorak 04. svibnja u našoj smo školi organizirali prezentaciju projekta „Teslin dan“ koji je zamišljen kao multimedijalni projekt . U našu pjevaonicu pozvali smo tri razreda - I.d, II.d i II.a i njihove profesorice - Natašu Leko, Doroteju Piršljin i Vesnu Benko. Pridružila nam se i profesorica Katarina Gospodnetić Pavković i njezin učenik Marko Turkalj. CD-rom su nam došli predstaviti g. Slađan Lipovec, g.Gorjan Agačević iz Dizajnerskoga studija Revolucija i g. Miroslav Mićanović iz Agencije za školstvo. Nikola Tesla znanstvenik je i inovator svjetskoga glasa. Radio je u području elektrotehnike i radiotehnike te je izumio okretno magnetsko polje i višefazni sustav izmjeničnih struja. Poznata su njegova opravdanja osporavateljima: „Radim za budućnost i savremenici me neće razumjeti, ali jednoga dana ...“ Nakon dinamične i interesantne prezentacije ( jer bili smo u stisci s vremenom), autori su pozvali učenike na suradnju koju su namjeravali nagraditi, ali nam o tome ranije nisu ništa rekli. Učenik I.e razreda Marko Turkalj hrabro se javio i objasnio princip dobivanja izmjenične struje koju je patentirao Nikola Tesla na slapovima Nijagare. Svi smo ostali iznenađeni jer Marko je sasvim točno objasnio kako se okretanjem lopatica kinetička energija vode pretvara u rotaciju pa se onda elektromagnetskom indukcijom dobiva izmjenična struja, koja se prvo mora transformirati zbog gubitaka, a na kraju putuje dalekovodima do potrošača. Marko je zaslužio pljesak sviju okupljenih te izmamio uzdahe oduševljenja i ponosa. Zaradio je CD i ulaznicu za koncert grupe Metallica. Prezentacija je protutnjala poput brze konjice tako da je prof. Benko zaboravila iz torbe uzeti fotoaparat te fotografijom nije ovjekovječila susret. Ispričavajući se svima, javlja se ovim osvrtom. Hvala svima što su odvojili večernje trenutke za ovaj ugodan događaj u našoj školi. Neka veličina i skromnost genijalnog nam sunarodnjaka probude motiv za naš vlastiti doprinos napretku čovjeka.
|
IX. Gimnazija Zagreb |