2019-08-13 12:08:00 "Reading the City" Tečaj Reading the City u organizaciji EU Courses iz Stockholma održao se od 4. do 10. kolovoza 2019. Aktivnosti na tečaju bile su fokusirane na poučavanje van zidova učionice tako da se umjesto udžbenika koristi sam grad, njegove građevine institucije, muzeji, parkovi, trgovi, ulice kao i njegovi stanovnici. Prvog dana, tečaja sastali su se svi sudionici tečaja – ukupno 6 sudionika tečaja Reading the city bili su po jedan iz Hrvatske, Slovenije, Francuske, Španjolske i dvoje iz Grčke. Uz nas su na sastanku bili i sudionici tečaja SMILE i Digital Extra. Ukupno nas je bilo 28 i većinu smo aktivnosti provodili zajedno. Dobili smo materijale za provođenje aktivnosti, međusobno smo se upoznali te dobili osnovne informacije o smještaju, mjestu održavanja tečaja te o aktivnostima. Drugi dan smo imali prezentaciju o metodologiji mobilnog poučavanja i o važnosti muzeja za poučavanje. Podijelili smo se u grupe i odabrali teme koje ćemo obraditi tijekom tečaja. Moja grupa se sastojala od kolega iz Grčke i Francuske, a tema koju smo odabrali glasila je The City and Identity. Materijale za obradu teme skupljali smo u obilasku grada i njegovih znamenitosti. Treći dan posjetili smo najveći otvoreni muzej na svijetu Skansen i muzej grada Stockholma gdje smo razgovarali o načinima na koje povijest grada možemo uključiti u učenje i poučavanje. Četvrti dan obilazili smo različite gradske institucije i muzeje te osmišljavali načine na koji se učenici mogu uključiti u aktivnosti kako bi bili aktivni stvaratelji znanja. Jedna od zanimljivih aktivnosti koju smo proveli u ulozi učenika je odabir izloška po izboru u muzeju te stvaranje priče o tom izlošku. Svaka grupa je predstavila svoje ideje ostalima te smo jedni drugima davali povratnu informaciju. Peti dan proveli smo u razgledavanju gradića Mariefried koji je bogat povijesno-umjetničkim znamenitostima te smo u grupnom radu prikupili materijale za grupni projekt. Dobili smo različite inspirativne materijale o tome kako promatrati grad i učiti iz različitih perspektiva, npr. ambijent, atmosfera, razlike između velikog i malog, funkcije zgrada, pozitivne i negativne strane grada, struktura oblika u gradu, kontrasti, materijali, teksture, obrasci i uzorci, znakovi i simboli, detalji, umjetnost, boje grada, dekoracije, svjetlost i tama. Šesti dan smo raspravljali, uspoređivali i pripremali materijale za grupni rad. Sedmi dan smo predstavili naš rad i davali povratne informacije ostalim sudionicima. Za tečaj Digital Extra organizatori su me zamolili da predstavim uporabu aplikacije Google Expeditions i kako se ona može koristiti za unaprjeđenje poučavanja. |
IX. Gimnazija Zagreb |