2019-03-05 11:29:00

Mobilnost u Helsinki

Od 29. travnja do 3.ožujka 2019. god. pohađala sam tečaj Innovative approaches to teaching. Tečaj se održavao u Finskoj, u Helsinkiju. 

Organizator tečaja bio je ITC – International TEFL Certificate, a financiranje tečaja je iz Erasmus KA1 projekta - Mobilnosti za nastavnike. Cijeli tečaj održavao se na engleskom jeziku.

Grupa je brojila 27 polaznika, a polaznici su dolazili iz sljedećih zemalja: Turske, Grčke, Portugala, Češke, Italije, Poljske, Francuske, Rumunjske i Hrvatske. Sama predavačica je porijeklom iz Indije, ali živi i radi u Pragu. 

Tečaj se održavao kroz pet dana kroz sljedećih devet modula: 

Module 01 – Theoretical module – 21st Century Skills 

Module 02 – Critical and creative thinking, how can it be developed? 

Module 03 – Inquiry based learning, Task based learning 

Module 04 – Using ICT tools for assessment 

Module 05 – Dealing with multicultural classes 

Module 06 – Adapting teaching materials to suit the needs of differentiated classes 

Module 07 – Metacognition, teaching students to learn 

Module 08 – ICT as a tool for development of creativity and critical thinking 

Module 09 – Formative vs. summative assessment: rubrics, checklists, peer and self-assessment

Predavačica Smriti Vasistha vodila je sva predavanja. Predavanje je uključivalo radionice u kojima su aktivno sudjelovali svi profesori i na svom primjeru uočavali korake učenja učenika. Za polaznike je, prvi dan po završetku predavanja, organizirani razgled grada,. Posljednji dan tečaja, profesorica iz Finske prezentirala je školstvo u Finskoj. Također, razgledali smo strukovnu školu Varia u predgrađu Helsinkija, u Vantaa-i. Škola je izvrsno opremljena i veliki naglasak je stavljen na praktični rad učenika. 

Tečaj je baziran na temama o kojima sam već dosta čula, ali jako mi se svidio pristup predavačice. Dobila sam mnogo korisnih savjeta, ideja, alata koje ću primijeniti u nastavi. Tečaj je ispunio sva moja očekivanja, osim jednog. Očekivala sam da ćemo više biti u doticaju sa finskim školama i bolje doživjeti njihov način rada. Izuzev razgleda škole i predavanja o finskom školstvu, nismo imali nikakvog kontakta sa samim nastavnim procesom. Međutim, upoznala sam nove kolege, razmijenila ideje, provela 5 dana u ugodnom društvu, pričala engleski i talijanski jezik, razgledala Helsinki. Osim što sam naučila nešto novo na ovom tečaju, zbog entuzijazma predavačice i entuzijazma sudionika tečaja dobila sam poticaj za daljnje usavršavanje.

 


IX. Gimnazija Zagreb