2020-11-11 13:29:33

Mjesec hrvatske knjige u IX. gimnaziji (15. listopada - 15. studenoga)

Mjesec je hrvatske knjige... Čitamo li? Što čitamo? Zašto čitamo? Uživamo li u čitanju i razmišljamo li o onome što pročitamo?
Učenici su IX. gimnazije razmišljajući o čitanju, knjizi i književnosti na satima Hrvatskoga jezika na svoj način obilježili Mjesec hrvatske knjige.
Učinili su to učenici prvoga razreda osmišljavajući reklamne slogane koji promiču ulogu knjige u životima mladih:

Pročitaj knjigu, posadi znanje. (Lana i Klara, 1. c)

Knjiga je zakon! (Jana i Grga, 1. c)

Vježbaj um književnošću! (Kristijan i Lovro, 1. c)

Živi život kao da je zadnja stranica knjige. (Nika i Anna Pave, 1. c)

Knjiga mijenja pogled na svijet! (Lana i Klara, 1. c)

Nova stranica, nova galaksija! (Lana i Klara, 1. c)

Bilo kuda, književnost svuda! (Tamara i Dora, 1. c)

Bilo kuda, s knjigom svuda. (Jan i Jan, 1. b)

Književnost duže traje uz čitanje. (Manuela i Lucija, 1. b)

Od viška knjiga glava ne boli. (Leonarda, 1. b)

Tko čita, zlo ne misli. (Laura i Lucija, 1. b)

I stara knjiga potiče na nova razmišljanja. (Marta i Tea, 1. b)

Od trnja do knjiga. (Marko i Luka, 1. b)

Više čitaj manje skitaj. (Marko i Luka, 1. b)

Pouke iz knjiga izvlači, a znanje privlači. (Marko i Luka, 1. b)

Knjige ne muči, nešto iz njih nauči. (Marko i Luka, 1. b)

I knjige znaju pričati. (Laura i Monika, 1. b)

Misli o sebi, čitaj o drugima. (Ana Marija i Eila, 1. b)

Knjiga ti daje krila za budućnost. (Ana Marija i Eila, 1. b)

Samo se knjigom dobro vidi. (Vita i Lena, 1. b)

Učinili su to i iskusniji čitatelji, učenici trećih razreda razmišljajući kako spojiti klasično i moderno odnosno odgovarajući na pitanje o tome jesu li klasici utjecali na njih kao osobe i je li moguće na isti način uživati u klasičnom i modernom štivu:

Poklonjeni konj nije uvijek dobar! (Ilijada, Nikola i Domagoj, 3. d)

Odiseja nije gotova! (Odiseja, Goran i Tomislav, 3. d)

Spoznaja grijeha nije vezana za broj, već za misli što u tvojoj glavi čine kroj. (Božanstvena komedija, Pakao, Nika i Korina, 3. d)

I ribari su prestali prigovarati... (Ribanje i ribarsko prigovaranje, Leona i Petra, 3. d)

Imati ili biti? (Hamlet, Marko i Ivan, 3. d)

Ne budi čovjek nahvao, budi čovjek nazbilj. (Dundo Maroje, Tena i Toni, 3. d)

Provedi se dobro svaki dan jer život je san. (Život je san, Noa i Emil, 3. d)

Je li život stvarno san? (Život je san, Antea, Kaja i Nika, 3. d)

Don Quijotovu maštu imaj, tradicionalni roman u ruke uzimaj. (Don Quijote, Lana i Lucija, 3. b)

Don Quijote majstor je ceremonije, Sancho Panza otac je ironije. Pojavljuje se i Edip u stanju agonije. Čitaj Novelu od Stanca ili Camusjeva Stranca. Izbora na tone u epskom rodu dok život je drama (san) za Calderona Barcu. (Matej i Tan, 3. d)

Borba s vjetrenjačama još uvijek traje... (Don Quijote, Paula, 3. b)

Bolje klasična knjiga u ruci, nego prljave ruke u struci. (Berislav i Marin, 3. b)

Sve što je staro nije za bacanje, uzmi  knjigu i kreni s čitanjem. (Luka i Filip, 3. b)

Tradicionalna knjiga za rješavanje modernih briga! (Sara i Tena, 3. b)

Proživite prošlost u sadašnjosti uz tradicionalne romane. (Antonia, 3. b)

Svako stablo ima korijenje. (Patrik, 3. d)

                               

Na pitanje Što je klasik? i pred kamerama Hrvatske radio-televizije o klasiku hrvatske književnosti i liku Judite kao moderne heroine govorile su iskusne učenice-čitateljice koje su svojim čitateljskim iskustvom potvrdile na koje je sve načine Judita kao književni lik utjecao na njihov život.

Pročitajte još jednom slogane učenika i pogledajte što pravi klasik poput Marulićeve Judite čini čitatelju te se i vi pridružite čitanju, knjizi, književnosti i kritičkom promišljanju stvarnosti očima knjige.
Spojite klasično i moderno, izaberite ili klasično ili moderno, prilagodite knjigu svojoj osobnosti, prisjetite se obveznih lektirnih djela i pročitajte ih ponovo te budite sigurni da čitanje u vama budi novoga čovjeka...
Čitajte i čitanjem se razlistajte u mjesecu knjige te umjesto čovjeka-stroja postanite čovjek-knjiga...


IX. Gimnazija Zagreb